ارسال بار از ایران به ترکیه و ممنوعیت های آن

ارسال بار از ایران به ترکیه

ارسال بار از ایران به ترکیه و بالعکس شامل قوانینی است که قبل از اقدام برای ارسال بار، بهتر است این قوانین را بدانید و سپس برای ارسال اقدام نمایید.

ارسال بار به خارج از ایران

زمانی که قصد ارسال یک مرسوله و یا کالایی را به خارج از کشور و یا بر عکس آن، دارید، یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه ها، بررسی کالاهایی است که ورود یا خروجشان ممنوع است.

بر اساس کنوانسیون ها و پروتکل های قانونی مشترک، دستورالعمل های مشابهی در بین کشورهای مختلف وجود دارد. بر اساس این دستورالعملهای مشترک، پست کردن برخی از اقلام و کالاها به داخل کشور و یا برعکس آن ممنوع است.

ارسال بار از ایران به ترکیه
ارسال بار از ایران به ترکیه

اما به جز این دستورالعمل های مشترک و قوانین پست بین المللی، هر کشوری نیز بر اساس شاخصه های قانونی و فرهنگی خود نیز محدودیتهایی دارد.

ممنوعیات پست ایران و ترکیه

موارد خورنده اسیدی، انواع اسیدهای کانی مانند اسید نیتریک، اسید سولفوریک و موارد مشابه، انواع ترشیجات دارای سرکه، آبلیمو، آبغوره و … .

انواع باطری اتومبیل و موتور سیکلت دارای آب اسید، انواع باطری خشک.

انواع مواد منجمد و خشک از قبیل مرغ و ماهی و گوشت و موارد مشابه. انواع خوراکی از قبیل مربا، رب و موارد مشابه.

انواع سلاح سرد و گرم.

سایر موارد ممنوعه برای ارسال از ایران به ترکیه

انواع مایعات اعم از قابل و غیر قابل اشتعال، انواع حشرات مرده و زنده، کپسول های شیمیایی سمی ، غیر سمی ، هوش بر اعم از آزمایشگاهی ، جنگی ، کپسول های اکسیژن ، کپسول های، انفجاری . دود زا پر و خالی و… .

یخ خشک، کبریت و فندک و موارد مشابه، انواع داروهای مایع و اسپری ، مشعل جوشکاری، اره شامل اره های قابل حمل بدون سیم.

وسایل ورزش های رزمی که دارای نوک یا لبه تیز و برنده باشند، دیلم و میله اهرم، دستگاه مته و تفنگ های مخصوص پیچ کردن و میخ زدن.

انواع کنسرو و کمپوت و نظایر آنها، انواع شیرینی جات یکپارچه مانند رولت و کیک و نظایر آنها که احتمال اختفاء اسلحه در آنها می باشد.

قراردادن نامه های شخصی و نوشته هایی که جنبه مکاتباتی دارد.

مواد مخدر، اشیاء منافی عفت، اشیایی که از نظر محتوا یا بسته بندی برای کارکنان پست ایجاد خطر کند. و یا موجب کثیف شدن یا خرابی سایر امانات یا تجهیزات پستی شود.

حیوانات زنده، مواد رادیو اکتیو، اشیا که ورود آنها در کشور مقصد ممنوع است . قراردادن پول خرد، اسکناس، اوراق بهادار، طلا، نقره جات، جواهرات و سایر اشیاء قیمتی در مرسولات غیر بیمه با ارزش اظهار شد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جستجو
حدود قیمت از جانب به
ویژگی های دیگر
Verified by MonsterInsights